woensdag 27 juni 2018

Laatste dag van een supervakantie

Hola luitjes.

Dit is al weer het laatste  blog van een supervakantie. Wel een paar dagen later opgemaakt omdat ik in slaap ben gevallen en niet eerder weer wakker werd. Voor de rest gaat alles goed.

Wat hebben we de laatste dag nog gedaan.
Natuurlijk zeeeer uitgebreid gegeten en gedronken van ons ontbijtbuffet. Gaan we missen hoor.
Daarna de koffers inpakken en onder in de kelder in de opslag gelegd. We moesten voor tien uur de kamer uit dus dat was nog wel even een dingetje. Een ieder moest de kamersleutel/ pasje in de deur laten zitten zodat we als begeleiders nog even een kamercontrole konden doen.
Met zo'n slimme groep als de onze, natuurlijk een overbodige aktie. Er werd helemaal niets meer aangetroffen op de kamers.

Om 11.00 afgesproken met elkaar om gezamenlijk te gaan lunchen. Wat de groep niet wist was dat we nog een bootexcursie geregeld hadden naar Tossa de Mar.

Het was zo,n boot met een glasbodem zodat je de vissen kon zien zwemmen terwijl je aan het varen was. Zou een half uur duren. Maar dat werd twee keer zo lang omdat de boot nog even stilgelegd werd in een baai zodat iedereen royaal de mogelijkheid kreeg om naar beneden af te zakken. Konden de vissen ook beter zien met wat voor een groep we op vakantie waren geweest.
De foto's van dit spektakel waren van zo'n slechte kwaliteit dat ze niet de moeite waard waren om op het blog te zetten.
Die van de bovenkant zijn des te beter.

Die van de zijkant ook trouwens. Hoewel het een ruige zee was viel niemand ten prooi aan zeeziekte of andere narigheid.

Hier kwamen we aan............

En dit deden we als eerste.

Maar de cultuur werd ook opgesnoven hoor!

En voor de beweging werd ook gezorgd. Een hele klim naar het hoogste punt van Tossa leverde het volgende plaatje op. Mooi man

Om half zes was het feestje weer afgelopen en waren we terug bij het hotel. Natuurlijk werd er afscheid genomen van het hotelpersoneel. Ze hebben ons acht dagen geweldig verzorgd. Daar waar nodig werd er van kamers gewisseld, rekening gehouden met onze wensen en men stond altijd voor de groep klaar om de vakantie zo goed mogelijk te laten verlopen. Een speciale dank gaat uit naar Kevin van de animatie. Elke dag had hij een gevarieerd programma voor ons klaar en stelde hij zijn discoapperatuur beschikbaar voor onze eigen DJ. Toppertje hoor, die man!

Dan het onvermijdelijke. Spullen in de bus en terug naar het vliegveld.

Op het vliegveld natuurlijk het gebruikelijke tafereel van een lange wachtrij die voetje voor voetje naar voren schuifelt. Wij waren bijna de laatsten dus genoeg tijd voor vertier in de rij. Zingen en bewegen zorgden ervoor dat we ons niet verveelden.

Nadat alle plichtplegingen probleemloos waren verlopen konden we het vliegtuig in.

Een lange nacht volgde met twee uur vliegen en nog drie uur bussen. Je snapt het wel, de ogen vielen al snel dicht en het was voor het eerst in acht dagen stil en rustig.
In Emmen aangekomen stonden de ophalers in de frisse kou te wachten. Er werd snel afscheid genomen van iedereen, de koffers werden uit de bus gehaald en voort ging de reis. Naar Assen.
Ook daar hetzelfde tafereel. Afscheid nemen doet toch zeer, maarrrrrrr........we zien elkaar weer op de reunie.  Afgesproken!!!!!.
Rest mij nog een ieder te bedanken voor de hele fijne vakantie. We waren een geweldige groep met elkaar. Gelukkig alles en iedereen gezond gebleven, er waren geen "dingetjes" maar wat het belangrijkste was.... Iedereen deed zijn uiterste best om het voor de ander een zo leuk mogelijke vakantie te laten zijn.
En dat is met ons allen super gelukt.